کوچه باغ

و ناگهان چقدر زود دیر میشود ... !

کوچه باغ

و ناگهان چقدر زود دیر میشود ... !

دنیای شیرین گربه ها ...

 

 

 

  

 

شده یک دلخوشی واسم ، شایدم یک عادت ، از نظر خودم یک عادت خوب ... 

هر روز باید بهشون سر بزنم ، روزی 3 ، 4 بار ... 

حدود پنج شیش ماهه که شدن میهمون ما ، یک میهمون دائمی که بر خلاف سایر مهمونا 

خیلی دوسشون دارم ... اومدن تو حیاط و اطراق کردن و دارن حال میکنن ...

روزی که اومدن 2 تا برادر کوچولو بودن که همراه مامانشون اومدن و غذا گذاشتیم و موندگار 

شدن ، مامانشون بعد از چند وقت رفت ، البته بعضی موقع ها میاد یک سر کوچولو میزنه ... 

بعد از چند وقت یک دختر کوچولو هم پیدا شد ، اول که اومد همش دعوا بود و اون گربه ی  

کوچولو یجورایی فراری بود اما موندگار شد و الان رفیق تاپه اون 2 تاست .. 

 

گربه ها دنیای فوق العاده شیرینی دارن ، بازی کردناشون ، غذا خوردناشون ، تمیز کردناشون ، 

سرماخوردنشون و نحوه ی خوابیدنشون ... واقعا لذت بخشه دیدن این تصاویر ... 

براشون توپ گرفتم هر روز با اون بازی میکنن و بعضی موقع ها هم بازیشون میشم ... 

روزی 2 نوبت واسشون غذا میبرم و بعدش میان همو لیس میزنن و تمیز میکنن ...  

وقتی گشنشون میشه میان دم در حیاطو میزنن و غذا میخوان و وقتی میرم میپرن رو پاهام ..

فک کنم کلا زیاد هم سرما میخورن ، چند وقت پیش بود که یکیشون سرما خورده بود و چشم  

هاش عفونت کرده بود و همش عطسه میکرد که خدا رو شکر با راهنمایی های خانوم معلم 

و گذاشتن روزی 3 ، 4 بار قرص سرماخوردگی که تو آب حلش میکردم خوب شد ... 

خوابیدشون هم که دیگه هیچ ، 3تاشون میان به هم میچسبن و دستاشونو میندازن گردن 

 هم و میخوابن ...   

وقتی هم من یا بابام یا مامان خانوم بریم حیاط میان و 3 تایی شروع میکنن به بازی کردن که 

آره ما گشنمونه و غذا میخوایم !

 

حیوانات را دوس دارم ، خیلی زیاد ... چون مظلوم ترین موجودات و مخلوقات خدا هستن 

چون زبون دارن اما دروغ نمیگن ... چون خیلی چیزها را میفهمن و خوب درک میکنن و چون بر 

خلاف خیلی از ما انسان ها حیا دارن و هرکاریو انجام نمیدن ...   

گربه ها هم نمونه ای از این حیوانات هستن که من 3 تا از اون کوچولو هاشونو دارم ...  

خیلی هم خجالتین ، من وقتی باهاشون حرف میزنم و یجورایی قربون صدقشون میرم  

سرشونو میندازن پایین و یواشکی با اون گوشه ی چشمشون نگاه میکنن

انقد بهشون عادت کردم که اگر یک روز بهشون سر نزنم واقعا دلم براشون تنگ میشه ... 

واقعا از ته دلم دوستشون دارم و امیدوارم هیچ وقت ترکم نکنن ... 

 

نظرات 25 + ارسال نظر
م . ح . م . د پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://baghema.blogsky.com/

سلام !

نیما پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:20 ب.ظ http://www.arezuhaye-aghaghi.blogsky.com

ممد اون نکات اصلی رو ننوشتی ها !!!!!!! برمیگردم ! برم بزنگم به یکی که خیلی عقب افتاده ! میام اینجا !

نیما اون زشت بود یره ، نمیشه تو جمع گفت ، خونواده رد میشه قربونت برم

برو بزنگ ، سلام منم به استاد برسون ...

رها بانو پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:03 ب.ظ http://raha-banoo.persianblog.ir/

سلااااااااااام محمد

منم گربه ها رو خیلی خیلی دوست دارم . خیلی ناز و ملوسن ... چند سال پیش دو تا بچه گربه داشتم ... از کوچولوئی پیشم بودن تا بزرگ شدن و ما اسباب کشی کردیم و اونا موندن همونجایی که بودن ... یادم میاد وقتی می خواستیم بریم بیرون تا سر کوچه همرامون میومدن و بعدش بر میگشتن خونه !

ولی راستش دو روزه که ترس برم داشته از گربه ها ! علت داره ... توی حیاط پشتی خونمون دو تا گربه اطراق کردن که چند شبه صداهای عجیب غریبی از خودشون در میارن ! با میو میوهای معمولی خیلی فرق داره ... ترسناکه ... صداشون مثل جیغه ... تا صبح از ترس خوابم نمیبره ...

سلام وکیل بانو ... ای بابا ترس نداره که ، بعضی موقع ها از این صداها از خودشون میدن ، نمیدونم واسه چیه ، برای ما هم بعضی شبها اینطوری میشه ، یادمه اینا قبل از اینکه بیان تو حیاطمون تو کوچه بودن ، بعد بعضی صبحها با صداهاشون نمیذاشتن بخوابیم ، پنجره را وا میکردم هرچی فحش بلد بودم نثارشون میکردم ! چون اون زمان رابطه ی خوبی باهاشون نداشتم اما از وقتی اومدن تو حیاط دیدم نه بابا خیلی باحالن ...

غزل پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:30 ب.ظ http://delneveshtehaye222.blogsky.com

گربه های هر جا یه جور رفتار می کنن. گربه های ما که انگار پادشاهی چیزی اند.از کنارشون رد میشیاصلآ نگاتم نمی کنن. یا وقتی داره راه می ره تو باید خودتو بکشی کنار نه اون.یا وقتی جلوی در لم داده حتی دمشو جمع نمی کنه تا کسی لگد نکنه.آخه یکی نیست بگه بچه انقدر پرو نباش به فکر غذاتم باش..ولی برعکس گربه های زنداییم خیلی خونگرمن. از در ورودی تا در راهرو بدرقت می کنن همیشه. عادت ندارن گوشت خام بخورن. همیشه کباب شده و رژیمی می خورن. یه روز یکیشون دیر بیاد سر غذاش زنداییم می ره تو کوچه ها دنبالش. اینایی هم که الان هستن بچه اند و یهو می پرن وسط خیابون و ماشین میزنتشون و باید مواظبشون بود.. خلاصه این همه حرف زدم بگم گربه ها تنها حیوونایی هستن که توی کل کشور همیشه پادشاهی می کنن.نمونشم هممون دیدیم ولی چیز قشنگی که دارن محبتشونه و طرز نشون دادنش که آدما رو جذب می کنه.. عاشق بازی کردنشون با خواهر برادراشونم. انقدر کشتیمیگیرن و می پرن رو هم تا مامانشون خوصلش سر بره و جداشون کنه از هم..

آره غزل گربه های ما هم اینطورین ، اولا هر نوع غذایی نمیخورن ، دوما به قول تو پادشاهی میکنن ! اما انصافا همین بازی کردناشون و محباهاشون منو جذب خودشون کرده ...

آناهیتا پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:12 ب.ظ http://www.a-n-a-a-r-i-a.blogsky.com

من اصلا با جووونور جماعت میونه ی خوبی ندارم.می ترسم دیگه.مگه چیه؟ می ترسم برادر
اما از وقتی با خانم معلم تو آشنا شدم سعی کردم بهشون غذا بدم.با هزار ترس و لرز غذا هم دادم اما با یک کیلومتر فاصله!

ترس نداره که آنا ، خیلی خوبن ها ...

آره ، منم از طریق خانوم معلم بود که گربه ها را نگهداری کردم ، رابطه ی خوبی باهاشون نداشتم اما خانوم معلم انقد تعریف کرد که هوس کردم نگه دارم ، خیلی هم خوشحالم ...

کاش خانوم معلم اینجا رو بخونه ...

سپیده پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:53 ب.ظ http://setaresepideashk.persianblog.ir

وااااای قربونشون برم من ... میمیرم واسه گربه ها و سگها عاشقشونم منم یه دونه بی مادرشوبزرگ کردم کارم از قربون صدقه رفتن گذشته میچلونم اش و میبوسم اش فداش ... اما این شیطونا به خوبی سگها نیستن ها تا غذا بدی کنارت ان بعدش سگ محل ات نمیدن اما سگها فدای اون چشمای درشتشون برم من خصوصا تریرهاش دیونه شونم یه حس مادری بهشون دارم
دیونه ام کردی با این پست بچه

ها دخترخاله ، میدونم سگها با وفا ترن اما انصافا گربه ها هم خیلی باحالن

دوس دارم یک سگ هم نگه دارم ... اما فعلا نمیتونم ...

نبضگیر پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ب.ظ http://berlin-bonab.persianblog.ir

انسان عارف همه موجودات عالم را دوست دارد.

من که عارف نیستم دکتر جونم اما دقیقا همینه که شما گفتی ...

آرمین پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ب.ظ http://www.musicarmin.blogfa.com

سلام

خوبی محمد جان ؟؟؟

بابا گربه ها چی هستند ؟ درسته نازن ولی داغونم کردند 3 تا نازو خوشگلش دارم میخوای بفرستم ؟

اون شب خواب بودم ی دعواشون شد ساعت 3 نصف شب ی ؛ برق از کلم پرید


راستی محمدجان با عکسهای یادگاری در کنسرت ها و همایش های که برگزار کردم به روزم خوشحال میشم تشریف بیارییددد

www.musicarmin.blogfa.com

سلام آرمین جان ... ممنونم مرسی ...

والا تو همین 3 تاش هم ما گیر کردیم !

آره ، دعواهاشون خیلی طوفانیه لامصب ...

حتما ارمین جان ، چشم ....

میس بلاگر پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:36 ب.ظ http://missbloger.blogfa.com

اگه سگ بود ترکت نمی کرد! ولی متاسفانه باید بگم به زودی می رن!واسه همینه که از گربه ها بدم میاد!البته اخلاق خودم گربه ایه!!!!
راستی سلام!

ای بابا ، دلم براشون تنگ میشه هاااا

سلام ... امیدوارم هیچ وقت نرن

ملکه نیمه شرقی پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ http://man-unique.blogfa.com/

پستت نخوندم چون قهرم باهات چرا نیومدی به من نگفتی وبلاگ زدی محمد؟ اتفاقی پایین کامنت جوگیریات دیدم که لینک وبلاگ داری!
ای بی معرفت! قهر قهر قهر تا روز قیامت
عددم برات نمیذارم دیگه

وای ملکه ... شرمندم ام به خداااااااا

به جون خودم واست آف گذاشتم ، بیای مسنجر میبینی ... ملکه واسه هیشکی آدرس جدیدو نذاشتم ، برای بچه ها آف گذاشتم ...

اوه اوه ، قهرت انقد وخیمه اوضاش

سیروس پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:56 ب.ظ http://www.khozaebal.persianblog.ir

اخ چقدر من گربه دوست دارم
اما خیلی دم ژرشون نشو تگزپلاسموس دارن
مخصوصا اون جاها که همش گرد خاک این چیزاست

ها سیروس ، حواسم هست بهشون ...

بهنام جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:51 ق.ظ http://www.delnevesht2010.blogfa.com

سلام رفیق. با گربه اینقدر که تو حال میکنی حال نمیکنم ولی از سگ خیلی خوشم میاد...
من که کم و بیش دارم میخونم...
تو با درسا چیکار میکنی؟! ( نوشتم درسها ها ! نه درسا یه وقت واسه بعضی ها سوتفاهم نشه!!! پای هیچکس در میون نیست ها!!! )

سلام رفیقم ... سگ هم خوبه اما گربه ها هم خوبن ها ..

درسها خوبه ، دُرسا هم بهتره !

حوری جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:00 ق.ظ http://afkarpichdarpich.wordpress.com

منم حیوونا رو خیلی دوس دارم
ولی ازگربه ها خوشم نمیاد

شما فقط از من خوشت بیاد کافیه

دختری از یک شهر دور جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:00 ق.ظ http://denizlove.persianblog.ir

ای جان من عاشق گربه هام!!!
حیف که خونمون آپارتمانه هروقت به مامانم بخوام از گربه ها بگم دعوام میکنه که لازم نکرده همینمون مونده گربه بزرگ کنیم خونه!!!
اما من یه روز میخرم یکی بزرگ میکنم!!!
انصافا خیلی مظلومن این مخلوقات!!!

آره ، انصافا آپارتمان نمیشه نگه داشت ...

هروقت خواستین بخرین من حاضرم یکی از اینا رو بفرشوما ...
اما یکم گرونه !

میکائیل جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:42 ق.ظ http://sizdahname.wordpress.com

سلام رفیق خودم
با ملوسکات چیکار میکنی ؟؟
یادش بخیر ... الان که ما گربه نداریم .... چون تو خونه مون نمیشه نگه داریم ....
یادمه چند سال پیش یه دونشو داشتیم ...که خیلی ناز بود ...
خیل هم سرتخ بود ... همیشه تو خونه ما ول میگشت ...
بیچاره مادرشو از دست داده بود ....
اما اخرش واسه رعایت بهداشت .. بیچاره رو کردن تو گونی رفتن یه گوشه موشه ای ولش کردن .....

سلام رفیقم ... جات خالی خیلی باحالن ..

ای بابا ، کاش میامد پیش اینا ..

مشکل آپارتمان نشینی همینه دیگه ... نمیشه نگه داشت بدبختی

نیما جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:35 ق.ظ http://www.arezuhaye-aghaghi.blogsky.com

تگزیلاسموس رو بگو سیروس معنی کنه ؟؟


گربه حیوونه خوبیه ! با اینکه میگن نامرده و اینا ولی در کل خوشگله ! ایشالا چرخ گربه هات واست خوب بچرخه ! راستی هنوز هم میگم اگه اون قسمتهای +18 رو مینوشتی ، خیلی پست دلی میشد !

سیروس جان اونو معنی کنه برادر !

نه بابا نامرد کجا بود ، خیلی هم باحاله ... برو رد کارت باقالی .. زشت بود نمیشد گفت

ملودی جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:40 ب.ظ

سلام.ایکاش گربه هات کوچولو و سفید بودن.اونقد گندن که آدم میترسه ازشون!تو کوچه ما هم این فصل که میشه گربه ها صدای عجیب غریبی از خودشون در میارن که خیلی شبیه به صدای گریه نوزاده!راستی اسماشون چیه؟شناسنامه گرفتی واسشون؟

والا اسم نذاشتم روشون اما با لفظ " یره " صداشون میکنم

ولی باید 3 تا اسم خوشگل گیر بیارم واسشون انصافا

مومو جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:43 ب.ظ http://mo-mo.blogsky.com

به به سلام!

منم یه پیشول خان دارم!
خیلی خوشگله! ناهار خودمم بهش بدم بخوره سیر نمی شه!

بهههههههه استاد مومو ، سلام عرض شد ....

هیچ وقت سیرایی ندارن ، خیلی میخورن

زهرا فومنی جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:44 ب.ظ http://www.butimar1365.blogfa.com

سلام محمدجان..خوبی؟
از اونجایی که تو شهر ما پراز گربه هست..تاجایی که حدود۳۰درصد روی دیوارها شیشه گذاشتند...فکرشو بکون اگه یه گربه بره رو دیوار ازش چی میمونه؟
درکل من از گربه خوشم نمیاد!این قرمز نوشته هاتو دوست دارم..
دادش بشین درستو بخون..فردا شنبه هستا!

سلام زهرا خانوم ... ممنونم مرسی

چه باحال ..کاش همشون واسه من بودها

آره تیکه ی اخر همش حقیقت بود ... اوضاع خرابههههه ، فردا امتحان دارم

مجیدحمید جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:14 ب.ظ

این گربه ها هم شما را دوست دارند. :)

اصلا همه منو دوس دارن حاج سعید

مهام جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:24 ب.ظ http://elhan-91.blogfa.com

ولی من اصلا دوست ندارم !!!‌ خونه قبلی که بودیم بابابزرگم یه گریه داشت .. اسمش سوسن بود !!‌ سوسن خانوم چشم عسلی ای بود واسه خودش !‌ بابابزرگم خیلی بهش رو داده بود .. می خواست که بیاد تو خونه سوسن هم دنبالش میومد .. همیشه هم جیغ منو در میاورد ... خدا بیامرزدش ... چند وقت پیش رفت زیر ماشین

بابابزرگم خیلی ناراحت شد .. شب خواب سوسن رو دیده بود !!!‌فک کننننن ... تا این حد دوسش داشت ! خاکش هم کرد بغل خونه اش ... فقط کم بود براش مراسم ختم بگیره !‌

حالا ایشالله که گربه های شما عمر باعزت داشته باشن !

سوسن خانوم !! ایول چه باحال بوده ... خدا ایشالله به بابابزرگت یک عمر طولانی و بابرکت و باعزت بده ...

خیلی سخته ببینی یک گربه رفته زیر ماشین ، انصافا صحنه ی خیلی بدیه ...

حسین شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:24 ق.ظ http://hosseinb.blogfa.com

سلام هم ولایی
من هم مدتها گربه داشتم در انواع و اقسام .
از وقتی بچه دار شدم دیگه نگهداشتن گربه خیلی درست نبود .
البته کلا حیوون بی چشم و رویی است این گربه . من رو که بارها چنگ زدن .
البته یه گربه داشتیم اصلا چنگ زدن بلد نبود و حتی اگه سبیل هاش رو اینقدر می کشیدی که روی پاهاش وایسه . به همین خاطر هم یکی از همسایه ها به نامردی کشتش .

سلام هم ولا ...

آره ، منم زیاد چنگ زدن اما انصافا خیلی باحالن

عجب همسایه ی نامردییییییییییی

حسین یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ق.ظ http://hosseinb.blogfa.com

سلام
راستی این چه وضع باغچه است .
رفیق ما باشی و باغچه ات اینجوری باشه .

سلام هم ولا ... والا باغچمون خوب بود ، خراب شد یهو ! بابای من خیلی به باغچه و این چیزا میرسه ، خیلی گل توش کاشتیم و این حرفا بعد وقتی خراب شد گفتن واسه آلودگی هواست

A ز R ه H ر A اZ یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.zafa.blogsky.com

من از گربه سیاه خوشم می اد
دیروز بود تو دانشگاه یه گربه دیدم رنگش ناب بود!گربه زیاد دیدم ولی اون تک بود!خاکستری مانند بود

نه گربه ی سیاهو دوس دارم ... رنگ طبیعیش خیلی قشنگتره

خانوم دکتر یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام
به به میبینم که کمال همنشین اثر کرده وجنابعالی هم به اصحاب گربه پیوستید
خوبه بد نیست ولی سعی کن بهشون خیلی وابسته نشی

سلام ، بعله دیگه خانوم دکتر ... اینهههههه

وابسته شدم ... به خدا یک روز نبینمشون دلم براشون تنگ میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد