کوچه باغ

و ناگهان چقدر زود دیر میشود ... !

کوچه باغ

و ناگهان چقدر زود دیر میشود ... !

من گویم که ...

 

قاضی گوید ، ز عالَمی محکمه به  

مطرب گوید ،  کز دو جهان زمزمه به 

صوفی گوید ،  از همه به دور سماع 

من گویم که ، عاشقی از همه به ...  

 

پی توضیح نوشت : امشب بابام برام این شعر از " نجم الدین کبری " را خوند ... 

تازگی ها زود اشکم در میاد ... مثه امشب که وقتی شعرو خوند اشک تو چشمام جمع شد ! 

 

  

نظرات 50 + ارسال نظر
م . ح . م . د سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.baghema.blogsky.com/

سلام !

بهنام سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 ق.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

اوووووووووول!

عمرررررررررررررررا ...

مومو سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:50 ق.ظ http://mo-mo.blogsky.com

عمه جان!
نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند ...جوانان سعادتمند پند عمه ی دانا را!!!

عمه جان میدونستی یپا حافظی ؟!

ف@طمه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ق.ظ http://zarafekocholo2.blogfa.com/

آخی

ماهی تنگ بلور سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ق.ظ http://parspalace.persianblog.ir/

سلام به روی ماهت به چشمون سیاهتعاشق شدی دادا برو وبتو بزن س بود اسمش

سلام ، باز آهنگ های شرقی خوندی ؟!! نمیدونی حرام اندر حرامه ؟!

آره دیگه ... باید کل وبلاگو عوض کنم !!

نیما سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:26 ق.ظ

خدایا جوان اسلام را بهم بگردان !

الهی آمین !!! حالا این جوان اسلام باید به آغوش شما بازگرده احیانا ؟!

کورش تمدن سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:42 ق.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلاااام
شعر قشنگی بود
وخب حالا اسمشون چیه؟از دانشجوهای دانشگاه خودتونه؟خجالت نکش برو جلو حرفت رو بزن

سلام کوروش خان ... 4کریم ...

والا من نمیدونم اسمشو اما بهنام و بقیه ی بچه ها بهش میگن س !

واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 08:28 ق.ظ

به به! چشمم روشن!

ای بابا ...

هیشکی! سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ق.ظ http://hishkii.blogsky.com

سلام عزیز..
خیلی قشنگ بود ..منم بودم میگفتم عاشقی از همه به ...!

سلام هیشکی بانو ... مرسی ... ممنونم

نینا سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:01 ق.ظ

الاهی نازی
نبینم غمتو قناری

چقد این قناری چسبید استاد نینا ...

حسین سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ http://hosseinb.blogfa.com

سلام هم ولا
ایول به این بابا .
دل نازک من .

سلام هم ولا جان ... 4کریم ...

کیانا سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ق.ظ http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

ای بابا ....
این چن وخ چی شده همه زدن توو خط عاشقی؟؟؟؟؟
رازشو به ماهم بگین شاید عاشق شدیم

چی بگم والا ... راز که نداره ، دست دله دیگه !!

گودول سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:21 ق.ظ http://godool2.wordpress.com

به به وقتی اشکت در میاد یعنی عاشق شدی



آقا سعید ما کجا و عاشقی کجا ...

ملودی سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:50 ق.ظ

سلام.وقت بخیر.

نگفتم عاشقی !!بازم بگو نه !!!

بابا من دیدم دوستام تا عاشق میشن زود میزنن زیر گریه.

جون محمد اقرار کن که عاشق شدی!!

آهای ایهالناس این محمد عاشق شده!!

اونم بد جور!!

آهای سلیمه محمد رو دریاب!!

سلام لاکو ... مرسی

ای بابا ... این همه آدم گریه میکنن دلیل نمیشه که عاشق باشن که !

سلیمه ؟!!! یعنی همون خانوم س ؟!

بهنام سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:58 ق.ظ http://www.delnevesht2011.blogfa.com

بچچه من اول شدم تو رو که اصلآ‌ نمیبینم من!

عاااااااااااااااااااشق عاااااااااااااااااشق عااااااااااااااااااشق
خدا هرچی زودتر س رو بهت برسونه. من میدونم محمد جان الان اون بیشتر تب و تاب داره واسه رسیدن بهت

برو رد کارت یره قند شکن !!

نه بابا ؟! یعنی اونم اگر وبلاگ داشت اینطوری میکرد ؟!!

آناهیتا سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.a-n-a-a-r-i-a.blogsky.com

سلام دادا

می بینم که داری از دست میری!!!!!!!!!!!
پسر جان عاشقی از همه به ولی مرد گنده که زود عرررررررررر نمی زنه!
از قدت خجالت بکش از ما خجالت نمی کشی!

سلام آبجی خانوم ... اوهوم ... دیر رسیدی ، از دست رفتم کلا !!

ای بابا ... خب چیکار کنم دلم مثه گنجیشکه !!

محدثه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:40 ق.ظ

آخییی!
عاشق شدی؟!
الهی!
گریه نکن؛یا خودش میاد یا نامش!
ولی چقده شعره قشنگ بود!
اشک تو چشام جمع شد!!!!!!!

ای بابا ... الان دیگه باید ایمیلش بیاد نه نامش!

تابلوئه که اشک جمع شده ها ... یعنی اصلا خیلی تابلوئه !

چطوری محدثه ؟! اوضاع درسا خوبه ؟! داری به وقت طلایی عید میرسی ها ...

محدثه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:48 ق.ظ

مثل اینکه تو دلت کتک میخوادا!
میشه بیخیال این کنکور کوفتی ما شی؟!
یه یه یه!

کنکور خیلی هم خوبه ... از من یاد بگیر ... من روز و شبم یکی بودها ... یعنی کلا اصلا نهار هم نمیخوردم درس میخوندم !!!

محدثه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:52 ق.ظ

ترجیح میدم برم آزاد تا اینکه شب و روزم بخواد یکی شه!
مدرسه ی استسنائی میرفتی؟؟؟!!!یعنی چی؟؟!!!!!!

یعنی الان باورت شد من این همه درس میخوندم ؟!!!! خودم باور نکردما !

پارسال کنکور خورده بود به انتخابات ، فک کن ... روز و شب خیابون ول بودیم ، کی درس میخوند ..

محدثه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ق.ظ

تو پارسال کنکور داشتی؟!
من فکر میکردم خیلی بزرگتر بوده باشی باید!
چه ربطی داره؟انتخابات خرداد بود.قبلش میخوندی دیگه!
خالی بند!
دلم میخواد امسال تموم شه.بااینکه اصلا نمیخوام تموم شه!
نگفتی چه مدرسه ای میرفتی؟!!!

پارسال که نه ، میشه 2 سال پیش ... سال 88 ...

خب خرداد انتخابات بود ، ما از اول فروردین ریختیم بیرون !!

بالاخره امسال تموم شه یا نه ؟!!

مدرسه ی ش ! که مدیر معاون هاش میگفتن مدرسمون خاصه ! مدرسمون تقریبا همتراز نمونه بود

محدثه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ب.ظ

پس مدرسه ی ما خاص تره که!
تموم شه اما نه رفاقتاش.
منکه میدونم تو خرخونی!پس خالی نبند!
بای بای

اوه اوه ... تیزهوشانی پس

عمرا ... کاش پستهای درس خوندن دانشگاهو میخوندی !!

به سلامت ... موفق باشی بچچه

کاغذ کاهی(نازگل) سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ب.ظ http://kooche2.blogfa.com

اسمش رو لو بدیم ؟؟

این دیگه یعنی جدیه ؟؟؟؟

باورم نمیشه به یکی وفادار بمونی !!!!

تا مرغ از قفس نپریده برو بهش بگوووووووووووووو

سکته میدی من رو آخر !!!!!!!!

خاله جان همه به " س " میشناسن ! شما هم س صدا بزنش !!

آره بابا ... من که کلا وفادارم ... به این یکی هم خیلی زیادتر !

چشششششششم ...

محدثه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:41 ب.ظ

نه بابا تیزهوشان نیستم!
وای برنجم شفته شد!!!!

برنجت شفته شدددددددددد ؟!

کرگدن سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:43 ب.ظ

قربون اشک جدیدن دم مشکتون قربان !
بعدم اینکه جوونیه و خامی و هزار بلا دیگه !

ممنونم کرگدن جان ... شما لطف داری ...

آره دیگه ... باید یجورایی سر کرد ..

واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ب.ظ

پسرجان!

شاعر می فرماید:

( گشنگی نکشیدی که عاشقی یادت بره! )

خانوم معلم ، روزه ای پارسال مگه یادت نیست ؟! اون همه گشنگی کشیدم اما عاشقی یادم نرفته خب !

واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:44 ب.ظ

جریان این اشک دم مشک چیه دکترمحمد؟ فک نمی کنی تازگیها خیلی مشکوک می زنی؟!

اشک دم مشک ، والا به اشکی از چشم های آدم عاشق میاد بیرون فک کنم میگن اشک دم مشک ... نه ؟!

نه بابا خانوم معلم ... من هیچ وقت مشکوک نیستم ...

واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

شاعر دیگری می فرماید:

( بسوزه پدر عاشقی که جوونای مردم رو بیچاره کرده )

ایشالله تو همین چهارشنبه سوری امشب هم بسوزه ! البته خودش نه ، پدرش !

واحه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:48 ب.ظ

شاعر معاصری هم همین الان فرموده:

بسوزه پدر فیلترینگ! که جوونای مردم رو بی وبلاگ کرده مجبورند بروند در صفحات کامنتدانی وبلاگ دیگران درد دلهایشان را بنویسند!

چرا این بلاگ اسکای آیکن هق هق گریه نداره؟!

داره خانوم معلم ، ایناهاش :

ایشالله خودشو و جد آبادش بسوزه ...

ولی چقد خوبه ها خانوم معلم ، از این به بعد هی میرم وبلاگ نیما مینویسم حسودیم شد تا اینطوری شما را بکشونیم اینجا ...

ایران دخت سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:58 ب.ظ

چشمم روشن!!!!!!!!
تو هم که مثل یه نفر اشکت دم مشکته!!!!!!!
ای بابا..........

دیگه روزگار اینه دیگه آبجی خانوم !!

مهدی پژوم سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 04:15 ب.ظ http://mahdipejom.blogsky.com

سلام محمد خوب...
شیخ نجم کبری انصافا بزرگ است و این رباعی هم از آن حرف های بزرگ اش است. حظی بردم از خواندن اش...
دست مریزاد...

سلام استاد عزیزم ... خیلی دوس دارم اینجور شعرارو از زبون شما هم بشنوم استاد ... تعریفشو شنیدم که خیلی خوشگل شعر میخونین ... دوستتون دارم ...

کورش تمدن سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:57 ب.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام محمد جان
میگم اگه روت نمیشه خودم بدم باهاش صحبت کنم
بالاخره من بهت قول داده بودم دستی برات بالا بزنم

سلام کوروش خان ... مرررررسی ... پس هماهنگ میکنیم ... هوم ؟!

کرگدن سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 ب.ظ

محمد جان
مهدی پژوم عزیز رو باید ببینی
محشریه این بشر ... جددن سالاریه ...

قسمت نشده تا حالا محسن خان ... خودم هم خیلی مشتاقم ... امیدوارم زودتر فرصتش بشه و استادو ببینم

سارا سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ب.ظ http://gahneveshthayeman.blogfa.com/

سلام
ناااااااازی

سلام ، گل پیازی !

ایران دخت سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:14 ب.ظ

الان باید اسمتو لینک کنم محمد غیب زده!(اتخاذ از الین غیب زده)
چرا نیستی؟!!!!!!!!!!!

ببخشید آبجی خانوم ...

زهرا فومنی چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.butimar1365.blogfa.com

سلام..دایی محمد خودمان..
این بهنام کار زندگی نداره همیشه اولهچه ذوقیم میکنه
اه چه کیفی داد این کامنت ایراندخت راست میگه دیگه همش به فکر اون چراغ خاموشی اینقد مارو نفرین کردی یاهویه ماهم منفجرشد..الان داری از ذوق نقل میپاشی دیگه؟
دایی جان خبریه که میگی عاشقی ازهمه بهتره ؟؟؟؟

سلام عمه جان زهرا ... کار و زندگی نداره دیگه این بچچه ... اصلا کتک میخواد !

ای بابا ... خاله زهرا مسنجر همه منفجر شده !! الان من با بچه ها صحبت میکردم گویا واسه همه خراب شده ...

من نمیگم والا ... اون شاعره میگه !

مینا چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

به جان خودم نه ,به جان همینی که عاشقشی, عاشقی
گریه کن پسر جان گریه کن... که گریه بر هر درد بی درمون دواس.البته اینطور میگنااااااااا ..ولی ما که دوایی توش ندیدیم جز سرخ شدن چشم و گونه و دماغ
اگر دیدی جوانی در وبلاگی گریه کرده بدان عاشق شده مجازی گریه کرده.عجب شعری بودااااااااا حافظ میدونس من قرار دنیا بیام عمرا اون همه شعر میگف
زین پس غزلیت حافظ به غزلیات مینا تغییر نام داد
ایشالا در آینده رباعی هم میسرایم

یعنی با گریه همه چی حل میشه ؟!

به به ... آره انصافا ... اصلا شعر نبود ، فوق شعر بود !

ایشالله ... دو بیتی هم بگی بد نیستا

مینا چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ق.ظ

اوه اوه اینجا هم که پلیس راه داره.مجوز عبور باید بدن جناب محمد خان
راستی سلام
ببخشیدااااااا بی ادب نیستمااااااااا اما خب سلامه دیگه فراموش میشه.شما خودت چیزی فراموش نکردی تا حالا

سلام ، خواهش میکنم این چ حرفاییه ...شما لطف داری

بعله دیگه ... ما نه که تو کار گشت ارشاد و این چیزاییم ، باید اینجا هم رعایت شه دیگه !!!

الهه چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ق.ظ http://khooneyedel.blogsky.com/

سلااااااااااااااااااام پسری ام...
به ننه شاهت رفتی گویا!منم حساس شدم چند وقته!سریع چشام پر میشه!
شعر قشنگیه...مرررسی از بابای خوبت

سلامممممممم ننه شاه جان ... ای بابا ، شما دیگه چرا ؟!

مرسی ، قربانت ... لطف داری

حسین چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ق.ظ http://hosseinb.blogfa.com

سلام هم ولا
اینها چی میگن ؟‌
نکنه گلوت پیش کسی گیر کرده ؟
از دست رفتی ؟‌
تو هنوز جوونی .

سلام هم ولا جان ... نه بابا ، شایعه ای بیش نیست هم ولا جان .. بهنام و نیما و بقیه توطئه کردن تا چهره ی ملی مردمی منو خراب کنن ! وگرنه ما کجا و این چیزا کجا !

یک دبیر فهیم چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 03:16 ب.ظ http://hassani.blogfa.com

سلام محمد جون

خبریه داداش ؟ زمستونیه کار دست خودت دادی ؟

سلام حاج فرهاد ... ای بابا ، مگه به فصل و این چیزا ربط داره ؟!!

نبضگیر چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:45 ب.ظ http://berlin-bonab.persianblog.ir

خدا حافظ ابوی گرامتون باشه.الحمدالله اهل شعر وادب نیز هستند.
مژده دهـــــــید باغ را بوی بهـــــار می رسـد
پیشا پیش عید نوروز بر شما مبارک باد

مرررررسی دکتر جان ... بعله ، بابای من تا دلتون بخواد اهل این چیزاست ... بعضی موقع ها که تنها پیشش هستم کلی برام شعر میخونه ...

عید شما هم پیشاپیش مبارک ... ایشالله سال خوشجل موشجلیو داشته باشین ...

راضیه چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 05:52 ب.ظ

شعر قشنگیه!
منم تو شعرم همینو میگم دیگه:
تو بلوغ واژه ی شریف عشقی
با همین واژه دلم رو آشنا کن

چهارشنبه سوری خوش گذشت،تپلو؟

شما که خودت شاعری دیگه حج خانوم ... ما جسارت نمیکنیم ب خدا ..

راستش از چهارشنبه سوری خوشم نمیاد ! نه اینکه خوشم نیادا ، خوشم میاد اما خرابش کردن ! کاش مراسم اصلیش حفظ میشد .. راستش با توپ و تانک و نارنجکایی که مردم میارن تو خیابون به سر و کله ی هم میزنن خوشم نمیاد !

سوفی چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:29 ب.ظ

سلااااااااااااااااااااام

گریه نکن... بابا من نگفته بودم دو سالته ! الان دیگه دخترشونو نمیدن. میگن داماد هم بچه ننه اس ، هم سنش کمه... برو اشکاتو پاک کن ننه... برو...




امضا :

سلامممممممممم خواهری ... ای بابا ، بهشون بگو این اشک ، اشک شوقه برای دیدار و وصال و این چیزا !!

راضیه چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:40 ب.ظ

حق با توئه
چهارشنبه سوری اصیل ایرونی دلچسبتره!
میشه آدرس ایمیل و id مسنجرتو بهم بدی؟

آره ب خدا ...

چشم حج خانوم ... واست خصوصی میذارم

فاطمه (شمیم یار چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ

سلامممممممممم محمد
ای داد بیداددددد دیدی چی شد!!!
بچه عاشق شد و تماااااااام
به هر حال احساسات لطیفان پایدار عشق کیلویی چند پسر جان

سلاممممممم خانوم معلم فاطمه ...

نه ، چی شد ؟! نه بابا ؟! کی ؟! کجا ؟!

مرسی خانوم معلم ... والا کیلوش از وقتی هدفمند شده گرون شده بدبختی !

سینا... چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:06 ب.ظ http://www.mojaradihayam.blogfa.com

چه احساسات پاکی
چه چشمون سیاهی
چه ژری چه دمی عجب پایی
ولی الحق که سعر بسی زیبایی بود مهندس
کامروا باشید تا بیکار نباشید

چ همه شاعر شدن ها ... میگن شعر نزد ایرانیان است و بس راست میگن انصافا !

4کریم ... مهندس هم خودتی !

سوسک سیاه! چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:28 ب.ظ http://sooksesia.persianblog.ir/

اخییییییییییییییییییی نازییی...
منم با تو موافقم برو حالشو ببر

منم با شاعر موافقم !

برم کجا که حالشو ببرم ؟!

آرمین چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:18 ب.ظ http://www.musicarmin.blogfa.com

میترسم بهت بگم نازی ی چیزی بدی جوابم بدی

بگو آرمین جان ، قول میدم چیز بدی نگم !!

ملکه نیمه شرقی چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 ب.ظ http://man-unique.blogfa.com/

اییییییییییییول به بابات
خیییییلی از این شعر خوشمان آمد
محمد فکر نکن یادم میره بلاگزیت هفته ی پیش پیچوندینا!!!
۲۸۹۲۶

مررررررررررررسی ملکه ... 4کریم

اوه اوه ... به جان خودم چیکار کنیم ملکه که هر دومون حسابی گرفتاریم ب خدا ...

سوفی چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:47 ب.ظ

الان مثلا اینجا کی آی دی تو رو نداره که میخوای خصوصی بذاری واسه این راضیه خانم ؟




امضا :

همینو بگو ... فقط مونده دختر همسایه ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد