کوچه باغ

و ناگهان چقدر زود دیر میشود ... !

کوچه باغ

و ناگهان چقدر زود دیر میشود ... !

ازدواج موقت ... خوب یا بد ؟!

  

 آقا به جان خودم هیچ خبری نیست ... 

من خیر سرم نه میخوام ازدواج موقت کنم نه دائم ! 

فقط دوس دارم نظر افکار عمومی جامعه رو درباره ی ازدواج موقت بدونم ... همین ! 

گناه که نکردم ... میخوام به دانسته های نا محدودم اضافه شه ... !

فقط یک سوال دارم : هرکی خواست جواب بده ...

ازدواج موقت خوبه یا بد ؟!  

اگر خوبه چرا و اگر بده چرا ؟! 

ایشالله بعدا از جمع آوری نظرات یک پست درست حسابی درباش میذارم ... 

( در مورد عکس هم من که نگفتم حق مسلم ماست ! اینا دارن میگن ... والا ! )

  

 

 

 

نظرات 65 + ارسال نظر
م . ح . م . د جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:07 ب.ظ http://baghema.blogsky.com/

سلام !

میس الف ! جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:14 ب.ظ http://inspiration90.blogfa.com

علیک سلام !

بچه تو چرا بیداری ؟! آیکون ابرو !

سلام ... تازه سر شبه ها ...

میس الف ! جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:19 ب.ظ http://inspiration90.blogfa.com

این پست چون +18 است ... بنده نظری ندارم .. شما هم این پست رو بردار !

اصلا تو چرا اومدی اینورا ؟! زود برو ببینم

میس الف ! جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:32 ب.ظ http://inspiration90.blogfa.com

آقا من مخالفم !

البته به نظر من اکثر خانوما مخالفن .. باید نظر آقایون رو دید !

چون سنت به قانونی نرسیده رایت حساب نیست !

آقایون که همه پایه ان بابا ... خیالت راحت

نینا جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:41 ب.ظ

دهنت بوشیرمیده
بروبا بزرگترت بیا

ای بابا ... استاد نینا 20 سالمممممم شده ها

selin جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.linknegar6.com

\_
سلام. دوست عزیزم خوشحالم که وبلاگی پربار دارید . از طرف سایت لینک نگار دات کام مزاحمتون میشم. تو این سایت سیستمی کاملا هوشمند طراحی کردیم که با توجه به پارامترهای کاملا عادلانه که از گوگل دریافت می کند تعداد بازدید شما را دریافت کرده و در گوگل و موتورهای جستجوی دیگه مثل یاهو ثبت می کنه. بنابراین هم مطالبتان در سایت ثبت می شود و هم در گوگل ایندکس میشود و هم اینکه تو کلی وبلاگ دیگه هم به نمایش در میاد حسن این کارم اینه که بازدیدتون بیشتر می شه و می تونین سایت پربازدهی رو مدیریت کنید. شما می تونید به هنگام آپ دیت وبلاگ خود لینک مطلب جدید رو تو لینک باکس قرار بدید تا در مدت زمان کمتری مطلبتون بازدید مورد نظرشو بگیره. برای ورود به جمع ما کافیه ثبت نام کنید و کد لینک باکس رو تو قالبتون قرار بدبد و بعدش لینکهاتون رو ثبت کنید. یه خواهش دیگه داریم اونم این که برای ثبت نام از اینترنت اکسپلور استفاده نکنید و از مرور گرهای دیگه ای مثل فایر فاکس، نت اسکیپ و ... استفاده کنید تا ثبت نام دقیق انجام بشه البته این فقط یه پیشنهاده. قبل از ارسال لینک قوانین رو مطالعه بکنید و توجه داشته باشید که در صورت استفاده از یک لینک در زمان های مختلف سیستم به صورت هوشمند شما را حذف کرده و متاسفانه عضویت تان رو ملغی می کنه که این واقعا برای ما ناراحت کننده هست که دوستی مثل شما رو از دست بدیم. نکته آخر این که اگر به مشکلی برخوردین با ای دی ما تماس بگیرین تا کمکتون کنیم
,::

سلام دوست عزیز ! حیف که خونواده رد میشه وگرنه ... حیف !

ایران دخت جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:04 ب.ظ

من مخالفم
چون حس می کنم با این وجود دید ابزاری به زن هستش!

خب این شد یک طرف قضیه آبجی خانوم ... یعنی اینطوری فقط به ضرر خانوم هاست ؟!

تیراژه جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

سلام محمدخان......بدجوری افتادی رو دور ازدواج و الهه ناز و این ها...خبریه بگو خب...نترس...شیرینی نمیخوایم ازت....
و اما بحث شیرین ازدواج موقت......بستگی داره که کی باشی....یک کارخانه دار متمول که زنش رفته آلمان که به بچه ها سر بزنه....یک دختر دم بخت....یک پیرمرد تنها با ثروت میلیاردی که روزمره شو سپرده به یک خدمتکار زن بی کس و کار....یک زن مطلقه که بی منت نمیان سراغش....یک پسر دانشجوی شهرستانی که دنبال یکی هست که بی دردسر باهاش باشه و ضمنا بعدها سریش نشه....یک مرد کارمند که زنش بچه شو بر داشته و رفته فرنگ که زندگی بهتری داشته باشه و اون مونده و تنهاییش و ترس اینکه مبادا از چشم بچش بیوفته به خاطر ازدواج مجدد...یه جوون مومن خداترس که نمیخواد به وادی فسق و فجور بیوفته....یه مادر شوهر مرده با چند تا بچه ی قد و نیم قد که دلش گرمه به اینکه صاحب کار بازاریش هوای خودشو بچه هاشو داره......عقاید آدما رو باید تو زندگیشون جستجو کرد...و اما نظر من!!بستگی داره که کی باشی...تو چه موقعیتی باشی و ..اگر همه ی پارامتر ها پذیرفتنی باشه به نظر من ازدواج موقت منعی نداره....

سلام تیراژه بانو ... ( آقای محترم )
نه بابا ... اگر خبری شد که میام میگم ... میدونی که اصفهانیم پس شیرینی نمیدم !

موافقم ... شرایط هرکسی فرق داره ... پس میگی اگر شرایطشو داشته باشه مشکلی نیست ؟!

وانیا جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:20 ب.ظ http://BFHVANIYA.BLOGSKY.COM

سلام ممد
آخه بچچه اینم سواله از خصوصیهای آدم سوال میپرسن؟
شرایطه خوبی یه راهه در رو برا جایی که میخای بمونی و جایی که نباید عاشق میشی جایی که نباید از خطه قرمزت رد میشی و قلبت پر از احساسه اما باید قایمش کنی دوست دارم دزدکی عاشق بودنو و دزدکی زندگی کردن و آرامشی که تو باهم بودنش هست استرسشو حل میکنه تو خودش

سلام وانیا ... خو خواستم اطلاعات عمومیم بالا بره دیگه !

باور میکنی هیچی نفهمیدم از کامنتت ؟!

شیر و خورشید جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.2maa.blogsky.com

علیک سلام!

یک بار دیگه در بلاگ پوریا هم گفتم
ازدواج موقت از نظر من فحشای اسلامیه
خلاص
حالا هر چی خلاف این بگی پس گردنی داری!
اینم نوعی دموکراسی اسلامیه!

سلام ... خب خودت که داری دیکتاتوری میکنی ؟! نمیشه که اینو گفت ...

نازنین جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ب.ظ

سلام.
به مسئله جالبی اشاره کردی محمد.
من که میگم هم خوبه هم بد!!
خوبیش در اینه که تو جامعه امروزمون با توجه به تورم اقتصادی ومتوقع بودن جوانان ما دیگه کمتر کسی میتونه هزینه های کمر شکن ازدواج رو متحمل بشه و فک کنم این راه بهترین راه مقابله با فساد بوده و دو طرف مقابل از اینطریق میتونن به آرامش روحی برسن.که البته خودم بشخصه مخالف این قضییه هستم و معتقدم حل مشکل جوانان باید در این مملکت در راس برنامه ها باشد.
اگر مشکل اشتغال و مسکن جوانان حل بشه جوان میتونه از پس هزینه ازدواج بربیاد و دیگه دنبال این برنامه نمیره.
و اما بدیش:
من نمیدونم کدوم دختر یا زنی حاضره دم به ساعت به عقد یه مردی دربیاد.این قضییه خیلی آزارم میده
البته چندی پیش شنیدم که دختر باکره هم با اذن پدر طبق نظر بعضی از مراجع میتونن ازدواج موقت کنن.
اینو که شنیدم دیوونه شدم که مگر میشه؟!!کدوم زنی حاضره شوهرش ازدواج مجدد کنه؟
کدوم والدینی حاضرن دخترشون مرتب شوهر عوض کنه؟
یعنی ارزش زن به اینه؟
این بی حرمتی به زن نیست؟
تو جوامع عرب زن اول واسه شوهرش میره خواستگاری و هر مرد عرب تا ۴ زن میتونه اختیار کنه.این قضییه تو فرهنگشون جا افتادست.
ولی تو جامعه ما اگه این قضیه عملی بشه فک کنم آمار طلاق بالاتر میره.

این قضییه اینجا نمیتونه جا بیفته.

پدر بابای ما همیشه نسل پشت نسل میگفتن خدا یکی زن هم یکی.

سلام نازنین ... ممنونم ...

بند اولو میذارم تو پست بعدی دربارش بحث میکنیم ...

اما با بند دوم موافقم ... سخته برای خانوم ها ... یعنی اصلا فکر کردن بهش سخته چه برسه به انجام دادنش ...
اینو هم قبول دارم که تو جامعه ی ما هنوز چنین چیزی جا نیفتاده ...

حرف پایانیت هم خب من الان چی بگم ؟! بگم موافقم میگی زن ذلیلی ! بگم مخالفم میگن بی خود میکنی مخالفی ... پس ممتنعم !

الهه جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:34 ب.ظ http://khooneyedel.blogsky.com/

ازدواج موقت چیست؟کلاه شرعی!
نفس ازدواج چیه؟رضایت "قلبی" دو طرف برای با هم بودن و با هم موندن....موقت و دائم هم نداره...تو جفت موارد باید بگی بله تا مزدوج بشی!
تو کشورای خارجی که بدون ازدواج با هم زندگی میکنن هم قضیه همینه....تا دو طرف "رضایت کامل" نداشته باشن با هم نمیرن زیر یه سقف...و وقتی عاشق هم هستن با هم میمونن...یعنی یه پیمان و عهد نانوشته.....
حالا تو کشور عزیز اسلامی ما! کلاه شرعی میذارن سرمون به چه گشادی!فتوای جدید از این قراره که برای صیغه خوندن همینکه دختر و پسر رشیده و رشید! باشن(منظور عقل رس بودنشونه!نه قد و قامتشون!) کافیه و اجازه ی ننه بابای محترم هم لازم نیست!این میشه که پسره راه میفته به هر دختری میگه صیغه ی من میشی؟دختره هم میگه قَبِلتُ و تمام!نفس مقدس ازدواج شکل میگیره خیر سرشون!
خلاصه که خیلی از عقدها و ازدواج های ما که مثلا رضایت نداشته دختر یا پسر فقط قد همون یه تیکه کاغذ ارزش داره تازه اگر نگیم حرام و باطله!
برای رابطه داشتن صیغه لازم نیست!وقتی دو طرف راضین یعنی تمام!مشکل فقط عوارض بعد از رابطه ست که معمولا گریبان دخترو میگیره!و بحث سند و مدرک عرفی و شرعی هم فقط برای پوشوندن گند قضیه ست دیگه!
ازدواج دائمی قضیه ش فرق داره....اول دل دو نفر باید به هم گره بخوره بعد شناسنامه شون خط خطی بشه.....
خلاصه که اگر نفس عمل گندکاری و هوسبازی باشه و نه عشق،چه صیغه و چه دائم جفتش خطاست...اگر پای عشق و رضایت وسط باشه دیگه نیاز به صیغه نیست...خیلی تمایل به ثبت سند دارن برن ازدواج کنن!

به به ، عجب تفسیری کرد این ننه جان شاه ما

ایشالله تو پست بعدی از کامنتت استفاده میکنیم ... حق کپی رایت هم میدیم تازه ! شام میگیریم !

آرمین جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.musicarmin.blogfa.com

ای آرمین کلک ... لبخند رضایته دیگه ؟!

مجتبی جوانی جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:53 ب.ظ http://www.mojtabajavani.blogfa.com

والا چه بخواییم چه نخواییم
الان تقریبا بیشتر ازدواج ها موقت شدن.
چون معمولا بعد از دوسه ماه زندگی به طلاق می انجامند.

این که آره اما خب به هرحال از لحاظ اسمی هم که شده یک فرقی دارن با هم

طوطی شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:05 ق.ظ http://ghodghod.blogfa.com/

اینجوری نمیشه یه مساله ای رو نقد کرد. باید با شرایطش گفت خوبه یا بد. و اینکه کی این کارو انجام بده

من که نقد نکردم ... فقط یک نظرخواهی خواستم ببینم نظر بچچه ها چیه

مستوره شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:08 ق.ظ http://shaparaksh.blogfa.com

سلام

من نمی دونم ازدواج موقت شرایطی داره یا نه که بعید می دونم داشته باشه پس می شه گفت کلاه شرعی روی هوس مرداس.

توی این دوره زمونه ازدواج دائم هم ریسک بالایی داره با اون همه تعهد و مهریه و ... چه برسه به موقتش که مثل راه رفتن روی یخ می مونه.

خب ضررش برای زنا خیلی بیشتر از مرداس و این وسط اگه بچه ای هم به وجود بیاد که فاجعه س.

سلام ، نه شرایط خاصی نداره ... خوبیش همینه

خب موقت میشه گفت یجورایی دیگه این ریسک هارو نداره دیگه ... یعنی دردرسی توش نیست ...

آره ، با جمله ی اخر موافقم ...

علی شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ق.ظ

سلام...
این اولین باریه که تو این وبلاگ نظر میدم

.....
من شدیدا مخالفم....

سلام ، شما لطف میکنی برادر ...

خب چرا میزنی ؟! مخالفی دیگه !

آوا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:15 ق.ظ

بچه ها تو کامنتا بچیزای جالبی اشاره کرده بودن حالا بغیر اون شرایط خاصی که تیراژه جان خان ذکرکردن!والا آدم با ازدواج دائمش مشکل داره!چه برسه به م.و.ق.ت.ش!!!نمیدونم آدماچجوری میتونن هرلحظه دلشونوهستیشون
روبه یکی هدیه بدن!اگه اسمش میشه ازدواج موقت
که درحقیقت ارزونی کردن تن ناقابلشونه که باارزش-
ترین هستی آدماس پس تکلیف اونیکه میخواد
مالک دائمیش بشه چیه؟!اصلابیایم وبامسئله
شرعیش کاری نداشته باشیم.تکلیف وجدان
آدما چی میشه!! مگه ملکه یاخونس که یه
مدت اجارش بدیم بعد که به تمکن مالی
مکفی رسیدیم بیایم واسه همیشه
بخریمش؟بازم تا ملک،به مرور زمون
ارزشش میره بالااما این قضیه به
مرور زمان ازارزش آدما کم میکنه.
منم بانظر الهه بانو موافقم.این
فقط یه کلاه شرعیه وبس..
یاحق...

خب یجورایی مردم فک میکنن مشکلاتی که تو ازدواج موقت هست تو دائم نیست دیگه ... البته مشکلاتی که شما گفتی و قبول دارم ، منظور من هزینه های مالی و بار سنگین ازدواج دائمی هست ...

در مورد بقیش کاملا موافقم ... تو جواب کامنت بچچه ها هم گفتم که حتی فک کردن بهش سخته ، چه برسه بخوای انجامش بدی

کورش تمدن شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:25 ق.ظ http://www.kelkele.blogsky.com

سلام
محمد جان زن میخوای خب بگیر این سوالا چیه میپرسی؟
راستی عکست خیلی خوب افتاده
بعدا میام درباره اش نظر میدم

سلام ، خو کوروش خان باید از همین جاها شروع کنم ... من نکه بچچه ی خجالتیم بعد خودم روم نمیشه برو جلو !! میخوام شماهارو بفرستم جلو !

باشه ، قربانت

سمیرا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:42 ق.ظ http://nahavand.persianblog.ir

وقتی فرهنگ عرب در فرهنگ اصیل ایرانی نفوذ کرد بلاخره باید منتظر چنین رخدادهای خجسته ای هم باشیم..که ایرانیها هم خودشون رو بذارن جای عربهای سوسمارخور و بخوان حرمسرا راه بندازن....و این در طول تاریخ ایران نفوذ کرد که شاهدش بوده و هستیم..وقتی با یه جمله کلاه شرعی درست میکنیم و دونفر میشن زن و شوهر دیگه نیازی هم به عاقد و دفتر و دستک نیست و تعهدی هم لازم نیست به هم داشته باشن امروز جمله ای میخونن و میشن محرم فردا مدتش تموم میشه و میشن نامحرم! به نظر من که ازدواج موقت فقط وسیله ای برای توجیه هوسبازی مردان جامعه ماست ...وگرنه اگه کسی احساس نیاز کنه به بودن زنی در کنارش خب مثل آدم بره زن بگیره اونم دایمی و درست حسابی با همه تعهداتش دیگه چرا اینکارو بکنه؟ درواقع ازدواج موقت فقط میخواد مثلا آمار فحشا رو بیاره پایین و میاد میگه این آیه رو بخونید و دیگه هر کاری دلتون خواست بکنید...نمیگه اون زنی که بعد از این کار مثل یک دستمال کاغذی دورانداخته میشه و اون بچه ای که ممکنه این وسط به وجود بیاد چی به سرشون میاد؟ مردی که نمیتونه شلوارشو بالا بکشه میره ازدواج موقت میکنه فکر نمیکنه چی به سر همسردایمیش میاد؟
هیچ توجیهی واسه این کار جز هوس سیری ناپذیر مردان نیست

قبول دارم البته با چاشنی کمتر !

اول ازدواج کردن دائمی کار راحتی نیست ! با اوضاعی که الان واسه دانشجو ها هست ، مثه گرفتن خونه و ماشین و 1000 تا کوفت و زهر ماری دیگه !

دوما من دقت کردم دیدم تو اکثر کامنت هایی که خانوم ها گذاشتن فقط یک طرف قضیه نگاه شده ! تو ازدواج موقت راضی بودن 2 طرف شرطه .. اما همه دارن میگن که فقط برای ارضای هوس های آقایونه !
خب تا زمانی که خانومه پایه نباشه کاری صورت نمیگیره که ...
مگر اینکه یجورایی شغلش این باشه و باهاش کسب درآمد کنه !

ali شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:12 ق.ظ http://papco80.blogfa.com

سلام

علیکم و سلام !

هیشـــکی ! شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ق.ظ http://hishkii.blogsky.com

سلام عرض شد خوبی ؟

مختصر و مفید میگم که خوب نیست چون تنها کسی که این وسط نابود میشه زنه حتی اگه از اول رضایت کامل داشته باشه..
جددن بعد از اون ازدواج موقت چیزی به عنوان روح و غرور و اعتبار برای اون زن باقی میمونه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام هیشکی بانو ...

موافقم ...

در مورد جواب سوال هم چی بگم ، اما فک نکنم !

آرمین شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ http://www.musicarmin.blogfa.com



من بردی زیر سوال آقا اسلام رو باید قبول داشت بقیه اش سکوت میکن

و من ال ... التوفیق
ججت السلام والمسلمین
آرمین

بهههههههههههه ، ببینید کی اومده !

یا الله حاج آقا ! دستور میدادین گاوی گوسفندی چیزی سر ببریم ...

حسین شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:39 ق.ظ http://hosseinb.blogfa.com

سلام
بگم موافقم به عیال خبر نمیدی ؟

سلام هم ولا جان ... به شرطی که شام بدی

شیما شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:43 ق.ظ http://www.pashe88.blogfa.com

آقا من مخالفم
یعنی چی هر کی از جاش پا شد بره ازدواج موقت کنه؟؟
من دولت تعیین میکنم.
من تو دهن یه همچین مردایی میکوبم.

تو فکر می کنی یه همچین آدمایی تو ازدواج دائمشون موفقن؟
مسلم که نه.زده میشن هی دوس دارن یکی دیگه رو بگیرن.

اولا این پست +18 هست ! حضرتعالی اینجا چیکار میکنی ؟!

دوما یه بابایی واسمون دولت تعیین کرد که واسه 7 پشتمون بسه ! تو دیگه تعیین نکن تروخدا ...

سوما قبول دارم ... یجورایی تنوع طلب میشن ...

فاطمه (شمیم یار شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ب.ظ

سلامممم محمد جان
اولندش که کلا قریب به اتفاق مسائل این چنینی در دولت و حکومت فخیمه جز راست و ریز کردن و درست جلوه دادن کارشون در راستای راحت بودن خودشون هست و لاغیر ...یه چیزی شبیه به همون کلاه شرعی که بچه ها گفتن..
دومندش محمد من اصلا رابطه ای رو نمی تونم تصور کنم که بار عاطفی یا نداره واقعا یا خیلی ضعیفه ..
بیشتر یه رابطه جسمی گذرا که اتفاقا به نظر من جسم رو ارضا می کنه و به مرور روح رو نابود..
سوما مسلما دوطرف علیرغم ظاهر خوب و بی درد سر
این قضیه گرفتار مشکلاتی خواهند شد مخصوصا خانوم ها...

سلام خانوم معلم فاطمه ..

آره با اولندش موافقم ...

با دومندش هم موافقم خانوم معلم ... همیشه میگن ارتباط نه فقط باید از لحاظ جنسی بلکه از لحاظ روحی هم فرد رو ارضا کنه اما این فقط یک بُعد مسئله را ارضا میکنه ...

رها بانو شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ب.ظ http://rahabanoo.blogsky.com/

سلام محمد جان
موضوعی رو که مطرح کردی جای بحث زیادی داره ... کاش حالم رو به راه بود ... اون وقت یه نظریهء کارشناسانهء درست حسابی ارائه می کردم خدمتت ...
حالا اینو از من داشته باش فعلاً و ببخش این شاگرد تنبل رو که هیچوقت به موقع به پستهات نمیرسه !

با ازدواج موقت به شدت مخالفم به چند دلیل :

1) اگر از دید یک انسان سکولار بخوام به قضیه نگاه کنم باید بگم : ازدواج موقت آقایون یکی از موارد متعددیست که به واسطهء اون اصل برابری زن و مرد خدشه دار می شه . (من به شخصه به برابری زن و مرد معتقدم معتقدم و نه تساوی اونها که از جانب مذهبیون مطرح شده .) اگر معتقد به برابری ِ بی چون و چرای تمامی انسانها باشیم ، قبول کردن ازدواج موقت برای آقایون به امری محال تبدیل می شه . یا نباید اون رو قبول کرد یا اگر قبول کنیم باید برای زنان هم امکان ازدواج موقت وجود داشته باشه ! که در این حالت به بی اخلاقی و زیر پا گذاشتن کرامت انسانی متهم می شیم ! در حالی که اگر امری برای انسانی مذموم و ناپسنده (فارغ از زن و مرد بودن آن انسان) باید برای دیگران هم اینگونه باشه و بالعکس (یعنی امری که برای یک انسان پسندیده باشه باید برای دیگر انسانها هم پسندیده باشه .)

2) از یک دیده دیگه هم میشه به قضیه نگاه کرد . و اونم از نگاه ِ یک انسان مذهبی اما مذهبی ِ روشنفکر ِ : ازدواج موقت از دید این اشخاص هم به موارد خاصی محدود میشه و بصورت بی پروایانه و بی شرط و شروط قابل قبول نیست . در واقع ازدواج موقت یک استثناء محسوب میشه در برابر ِ اصل ِ ازدواج دائم . این افراد در قبال اشخاصی که ازدواج موقت رو حق مسلم مردان میدونن موضع می گیرن . موضعشونم کاملاً عاقلانه و منطقیه . اشخاصی که فکر می کنن یک مرد هر وقت اراده کرد میتونه بره زنی رو صیغه کنه و حتی به این امر معتقد هستن که تا 4 زن دائم هم میتونه داشته باشه به مجوزی که شرع در اختیارشون قرار داده پناه میبرن ! در حالی که اگر اینها به راستی مبادی آداب و شرع اسلام بودن نباید یک جای ِ اسلام رو که به نفعشون هست سفت و سخت بچسبن و جای ِ دیگه ای رو که به ضررشونه ول کنن و اونو نادیده بگیرن . بله شمای آقا می تونید تا 4 تا زن ِ دائم داشته باشید و تا هر چند تا که عشقتون میکشه زن موقت ... ولی اینجا یک امای ِ بزرگ وجود داره ... و بیشتر آقایون اون چیزهایی رو که بعد از این اما میاد رو نمی بینن و یا شاید هم خودشونو به ندیدن میزنن ... مردی اگر قصد داشته باشه 4 تا زن دائم داشته باشه باید بر طبق شرع اسلام عدالت رو بین اونها رعایت کنه . یعنی اگر زن اول فلان چیز رو داشته باشه و زن دوم از فلان چیز محروم باشه عدالت رو رعایت نکرده . حتی در روابط زناشویی هم باید این عدالت لحاظ بشه و حق نداره به یکشون بیشتر از دیگری برسه ... می بینی ؟ اینها مشکلاتیه که هیچ مردی اونها رو مشکل نمیدونه و فکر میکنه فقط به صرف داشتن مجوز شرعی میتونه از این حق خودش استفاده کنه و غافل ِ از خیلی مسئولیتهای دیگه ای که از قِبَل ِ این حق گریبانش رو می گیره ... برای مهر تایید زدن به توانایی مردها در داشتن زنان موقت هم اکثراً این موضوع رو مطرح میکنن که : پیامبر اسلام در صدر اسلام زنان بسیاری داشت ... خب این درست ولی باید دید که ایشون چرا زنان زیادی داشتن ؟ آیا غیر از این بوده که آن حضرت زنانی رو به عقد خودشون در می آوردن که شوهرانشون رو در جنگها و غزوه ها از دست داده بودن و بی سرپرست و بی پناه بودن ؟ آیا ایشون از روی هوی و هوس و شهوت این کار رو میکردن ؟ آیا ایشون صرفاً برای ارضای غریضهء جنسیشون این کار رو میکردن ؟ یک آقایی که با دلایلی این چنینی که : "شرع حلال کرده و پیامبر فلان تا زن داشته" میره زن صیغه میکنه باید بتونه به سوالات بالا هم جواب بده . باید فلسفهء "صیغه" و "زن موقت داشتن" رو باید بدونه . باید بفهمه که پیامبر فقط از روی اضطرار زنان شوهر از دسته دادهء بی پناه رو به عقد موقت خودشون در می آوردن برای در پناه گرفتن اونها و برای جلوگیری از آسیب دیدنشون توسط دشمنان و محافظ از کرامت و خونه زندگی و بچه هاشون ... ولی آیا امروزه مردان برای چیزی جز ارضای امیال جنسیشون میگن که ازدواج موقت حق مسلم ماست ؟ بهتره که مردان با خودشون رو راست باشن و جواب این سوال رو با وجدانی بیدار به خودشون و نه به هیچکس دیگه ای بدن ...

تمامی ایناها نظرات شخصی من بودن و بس . من نمی خوام چیزی رو به کسی ثابت کنم . چون اگه قرار بود کسی با حرفهای من و امثال من به خودش بیاد طی قرنهای گذشته که حنجره های بسیاری در این راه پاره شد و خونهای زیادی برای حفظ شأن زن روی زمین ریخته شد به خودش میومد ... تا بوده همین بوده و همین هم خواهد بود متاسفانه ...
ببخشید زیاد حرف زدم محمد .

سلام وکیل بانو ... اولا وقتی وکیل جامعه میگه من به شدت مخالفم من دیگه اینجا چیکاره ام بگم موافقم یا نه ؟!

مرررررررررررسی ... کامنت به خصوص مورد دوم درباره ی پیامبر عالی بود ... ایشالله تو پست بعدی بیشتر دربارش میگیم

شیما شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 02:20 ب.ظ http://www.pashe88.blogfa.com

به قول یکی از بچه ها خیلی پل لویی.+۱۸
من یه دولت خوب تعیین می کنم.

به قول کی ؟!

منم بکن مشاور عالیت !

زهرا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:59 ب.ظ http://www.zafa.blogsky.com

شاید تعجب کنید که من به عنوان یه دختر این طوری نظر می ذارم اما من فک می کنم نباید یه طرفه به قاضی رفت.من نمی گم با ازدواج موقت آقایون کاملاْ موافقم اما کاملاْ هم مخالف نیستم.من فکر می کنم تو بعضی از شرایط نباید آقایون محدود کرد!!!!همین!!!

عجبی یکی از خانوم ها پیدا شد طرفداری کنه !

مرسی زهرا ... تو پست بعد بیشتر میگیم

فاطمه شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:14 ب.ظ http://shahrah-88.blogfa.com

سلام آقا محمد.حال شما؟
از خوب و بدی که معلومه خوب نیست.اما خب بستگی به شرایط هم داره !مثلا اگه یکی به اجبار و به خاطر شرایط مدت زیادی(مثلا چند سال)از خانومش دور باشه خب بیچاره اگه نتونه طاقت بیاره با کسی که اون هم حالا از هر نظر بخواد میتونه ازدواج موقت داشته باشه.اما درکل بد و بیشتر بده اگه قبلش ازدواج دائم نبوده باشه(البته در صورت نبودن همسر وگرنه که تو بودنش همه جوره بده) و طرف ها جوون هم باشن !چون به نظر من احساس و روح رو از بین میبره یه جورایی.. اون حسی که باید وجود داشته باشه نیست و اینکه فکر نیکنم کسی هم به راحتی بخواد با کسی که قبلا ازدواج موقت داشته ازدواج دائم بکنه.

سلام فاطمه بانو .. ممنونم مرسی ...

خب من بیشتر این پستم در مورد جوون های همسن و سال خودممون بود ، یعنی مجرد های قبل از ازدواج ... که به نظرم این مورد خیلی جای بحث داره ...

در مورد کسی هم که مثلا خانومش برای چند وقت دوره ازش این کارو کنه به نظرم یجورایی خیانت کرده ... حالا نمیدونم حرفم چقد درسته

ما({یحانه) شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:29 ب.ظ http://ghahvespreso.persianblog.ir

شنیدی میگم تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها.. همینه ها.. به جان خودم اون ته مه های ذهنت یه خبرایی هست و یه افراد خاصی رو مد نظر داری..
آها از طرف دیگه هم گفتند قسم حضرت عباست رو باور کنم یا دم خروست رو!!!!!

هیشکدومو باور نکن ریحانه ... فقط حرف منو باور کن ... مطمئن باش من عرضه این کارهارو ندارم !!

ناهید شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:55 ب.ظ http://www.nahid2369.blogfa.com

هر چی تو بگی...خوبه...بیخیال دنیا...
حالا که شما مردا همه جارو به گند کشیدین اینم روش
اگر مزاج کسی با این کامنت سازگار نبود حذفش کن...فقط همین

نه بابا ، واسه چی پاک کنم ؟! خب هرکی یک نظری داره دیگه ...

اراکز سیتیزن! شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:17 ب.ظ

اگه قصد استفاده ابزاری از زن نباشه..
اگه به تولد به ای منجر نشه..که سرنوشتش نا معلوم بشه..
اگه فقط در شرایطی باشه که راه دیگه ای جز اون برای حفظ دین نیس پسرم!!!!!دی:

بابا همولا ! بابا حفظ دین ! بابا مومن

اراکز سیتیزن! شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:18 ب.ظ

این خیر سرم اصطلاح اراکی بود!

کدوم ؟!

کیانا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:19 ب.ظ http://www.semi-burntgeneration.blogsky.com

منم با ازدواج موقت مخالفم ...بچچه ها راس میگن کلاه شرعیه
اصلن شرعش به کنار به نظر من این با خ.و.د.ف.ر.و.ش.ی. هیچ فرقی نداره ،به همو اندازه اشتباه و زشت ...فرهنگ غلطیه که توو جامعه ما هس و باید عوض بشه
عملن یه دختر نمیتونه ازدواج موقت داشته باشه بنابراین توو 90%این ازدواجا زنی که حاظر به این کار میشه ،فقط و فقط به خاطر پول ....و چون بخاطر پول از نظر شرعیم این ازدواج درس نیس و باطل
به این میگن دور باطل ...غلط اندر غلط

بازم بگم یا کافیه؟/؟؟؟؟؟اگه نفهمیدی بگو بیشتر بیام توضیح بدم

قبول دارم اما هنوز تو جامعه ی ما خیل مرسوم نشده ها ...

اونی هم که در مورد پول انجام میشه نباید تقصیرو انداخت کامل گردن فرد ! مسلما اجتماع و جامعه هم مقصره

نبضگیر شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 05:57 ب.ظ http://berlin-bonab.persianblog.ir

سلام ممد جان !
اگر نگاه ما به زن نظیر آن نگاهی بود که مرحوم شریعتی داشت هرگز مسئولین ما وبه تبع آن جوانان ما وارد اینگونه بحثهای انحرافی و مشمئز کننده نمی شدند.
ایکاش به جای این واحدهای معارفی که برای دانشجویان گذاشته اند.چند کتاب از دیدگاه های دکتر شریعتی نسبت به زن را می گذاشتند.ولی افسوس...نه مسئولین تمایلی به آن دارند ونه دانشجویان علاقه ای.
اگر دوست داری یه متن از دکتر شریعتی را برات اینجا بذارم. آمار بگیر ببین چند درصد از دوستانت آنرا بادقت و عمیق خواهند خواند.بخدا قسم اگر فقط همین یه متن را دوستان با نظر تحقیقی مطالعه کنندُ. انقلابی در دیدگاهشان بوجود خواهد آمد.

سلام دکتر جان ... قبول دارم ، هرچند من دیدگاه های دکتر شریعتیو نخوندم اما قبول دارم که نه مسئولین ما دنبال اون هستن و نه دانشجوها و به طور کل مردم ما

ممنونم که میذاریش دکتر

نبضگیر شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:05 ب.ظ http://berlin-bonab.persianblog.ir

الگوی زن از دیدگاه دکتر علی شریعتی..از وبلاگ گرین ان لاین

در جامعه و فرهنگ اسلامی، سه چهره از زن داریم، یکی زن سنتی و مقدس مأب، یکی چهره زن متجدد و اروپایی مأب که تازه شروع به رشد و تکثیر کرده است، و یکی هم چهره فاطمه علیها سلام و زنان فاطمه وار که هیچ شباهت و وجه مشترکی با چهره ای به نام زن سنتی ندارد. سیمایی که از زن سنتی در ذهن افراد وفادار به مذهب در جامعه ما تصویر شده است با سیمای فاطمه (ع) همان قدر دور و بیگانه است که چهره زن مدرن.
این زن سوم، زنی است که می خواهد انتخاب کند، زنی است که نه چهره موروثی را می پذیرد و نه چهره تحمیلی صادراتی پست ترین و پلیدترین دشمنان انسانیت را. هردو را آگاه است و هردو را هم می داند. آنکه به نام سنت تحمیل می شد و در جریان آن به وراثت می رسید، مربوط به اسلام نیست. مربوط به سنتهای دوره پدرسالاریست و حتی آنچه امروز از غرب می آید، نه علم است، نه بشریت است، نه آزادی است، نه انسانیت است و نه مبتنی بر حرمت زن است. مبتنی بر حیله های پست قدرتهای پست انحرافی و تخدیرکننده بورژوازی است.



فقط برخی از زنهای اروپایی هستند که ما حق شناختشان را داریم و باید همیشه همان ها را بشناسیم، آنهایی را که فیلمها و مجله ها و رمانهای جنسی نویسندگان به ما نشان می دهند و به عنوان تیپ کلی زن اروپایی به ما می شناسانند.

حق نداریم آن دختر اروپایی را بشناسیم که که از شانزده سالگی به صحرای نوبی، به آفریقا، به صحرای الجزایر و استرالیا می رود و تمام عمرش را در آن محیطهای وحشت و خطر و بیماری و مرگ و قبایل وحشی می گذراند و شب و روز در جوانی و کمال پیری، درباره امواجی که از شاخکهای مورچه فرستاده می شود و شاخک دیگر آن امواج را می گیرند، کار می کند و چون عمر را به پایان می برد، دخترش کار او را دنبال می کند و نسل دوم زن اروپایی در سن پنجاه سالگی، به فرانسه باز می گردد و در دانشگاه می گوید : من سخن گفتن مورچه را کشف کرده ام و بعضی از علائم مکالمه او را یافته ام.
حق نداریم مادام «گواشن» را بشناسیم که تمام عمر را صرف کرد تا ریشه افکار و مسائل فلسفی حکمت بوعلی و ابن رشد و ملاصدرا و حاجی ملاهادی سبزواری را در فلسفه یونان و آثار ارسطو و دیگران پیدا کرد و با هم مقایسه نمود و آنچه را حکمای ما از آنها گرفته اند نشان داد و آنچه را بد فهمیده اند و بد ترجمه کرده اند در طی هزاران سال تمدن اسلامی تصحیح نمود. حق نداریم مادام «دولاویدا»ی ایتالیایی را بشناسیم که یک کارش تصحیح و تکمیل کتاب نفسانیات بوعلی سینا است از روی نسخه متن رساله نفس ارسطو در زبان یونانی قدیم…
حق نداریم مادام «کوری» را بشناسیم که کاشف کوانتوم و رادیواکتیویته است یا «زراس دولا شاپل» را که بیش از همه علمای اسلام و حتی همه شیعیان و کباده کشان فعلی ولایت علی و مدعیان معارف علوی، او یک دختر زیبای آزاد و مرفه سوئدی نژاد، با دوری از جو فرهنگی اسلام و زمینه تربیتی و اعتقادی شیعی، از آغاز جوانی، زندگیش را وقف شناخت آن روحی کرد که در اسلام مجهول مانده و پی بردن به مردی که در زیر کینه های دشمن و حیله های منافق و مدح و ثناهای شاعرانه و بی معنای دوست، پنهان شده است، درست ترین خطوط سیمای علی (ع)، لطیف ترین موجهای روح و ابعاد احساس و بلندترین پرش های اندیشه او را یافت و رنجها و تنهاییها و شکستها و هراسها و نیازهای او را برای نخستین بار احساس کرد و نه تنها علی ِاحد و بدر و حنین، که علی محراب و شب و چاههای پیرامون مدینه را نیز پیدا و نهج البلاغه او را که مسلمانان تنها منتخبات ادبی آن را گردآوری کرده اند – این دخت کافر جهنمی – آنچه علی به قلم آورده است، پراکنده در این کتاب و آن دفتر و یا بیشتر نسخه های خطی پنهان اینجا و آنجا، همه را گرد آورد و خواند و ترجمه و تفسیر کرد و زیباترین و عمیق ترین نوشته هایی را که درباره کسی از یک قلم جاری شده است، درباره علی نوشت و اکنون چهل و دو سال است که لحظه ای، سر از اندیشه و تأمل و کار و تحقیق و شناخت او برنگرفته است.
حق نداریم که «آنجلی» دختر آمریکایی یا دختر ایرلندی را که دو ملت اسیر، چه می گویم؟ همه مردم آزاده جهان و تمام بشریت مجروح و محکوم تبعیض و ستم و استثمار چشم به آنان دوخته اند بشناسیم و بدانیم که زن فرنگی نه یک عروسک بازیچه دون ها و برده پول و تجمل و جواهر، و کنیز مدرنی که تا وقتی بکار است و برای مرد مطرح است که قابل توجه و تمتع هوسبازان و شهوت رانان باشد و بعد از آن دوران، ماشینی است که اسقاط شده است، بلکه تا آنجا پیش رفته که تجسم ایده آل یک ملت و مظهر نجات و غرور و افتخار یک نژاد شده است.
ما حق نداریم دوشیزه «مشین» را بشناسیم که در اشغال پاریس به وسیله نازیها از سنگر نهضت مقاومت فرانسه ضربه هایی چنان کاری بر ارتش هیتلری زد که دوباره غایبانه به مرگ محکوم شد و با اینکه خود یهودی است، انسان بودن و آزادی را در اوجی می فهمد که اکنون در صف فدائیان فلسطینی، علیه صهیونیسم می جنگد!

ما حق داریم مادام «توئیگی» را بشناسیم، به نام آخرین مظهر ایده آل زن تمدن غرب، ملکه زیبایی جهان در سال ۱۹۷۱ و در کنارش برجسته ترین زنان نماینده زن اروپا، ژاکلین اوناسیس، که با پول همه چیز را معامله می کند و ملکه موناکو و زنان هفت تیرکش پیرامون جیمزباند را. یعنی همین ها که گوشتهای قربانی دستگاههای تولید اروپایی اند، همین اسباب بازی ها و عروسک کوکی های سرمایه داری و کنیزان تمدن جدید برای سربندی خواجه های تمدن جدید را. اینها را ما ایرانیها حق داریم به عنوان زن متمدن اروپایی بشناسیم.

یک بار ندیدیم که از دانشگاه کمبریج یا سوربن یا هاروارد عکسی بردارند و بگویند که دختران دانشجو چگونه می آیند و چگونه می روند، چگونه در کتابخانه ها بر روی نسخه های قرن ۱۴ و ۱۵ و الواحی که از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش در چین پیدا شده، یا روی نسخه ای از قرآن، یا نسخه ای از کتب خطی لاتین و یونانی و میخی و سانسکریت از صبح تا شب خم می شوند، بی آنکه تکانی بخورند و چشم به این سو و آن سو بدوانند و تا کتاب را نمی گیرند و عذرشان را نمی خواهند، سرشان از روی کتاب برداشته نمی شود.
آری! زنان ما نباید این زنان را بشناسند زیرا حق ندارند خانم میش ها و دولایدیاها را زن روز یا زن متمدن اروپایی تلقی کنند و تقلید. آنها فقط دو انتخاب بیشتر ندارند : یا قربانی استعمار کهنه ماندن یا قربانی استحمار نو شدن. مذهب؟ زن سفره! تمدن؟ زن بار! تمام.
اگر این با تمام وجودش می گرید و نام فاطمه و یاد زینب آتش در استخوانش می زند و اگر بداند که می ارزد و به کار می آید، عاشقانه جانش را می بخشد، اما این دو را نمی شناسد و یک جمله از سخنانش را نمی داند و یک شرح حالشان را نخوانده است و فاطمه را فقط کنار در خانه اش، در لحظه ای که در به پهلویش می خورد به یاد می آورد و زینب را در ساعتی که از خیمه به سراغ شهیدی بیرون می پرد و فقط از صبح عاشورا تا ظهر عاشورا از او خبر دارد و از عصر عاشورا دیگر برای همیشه گمش می کند و درست از روزی که کار زینب و رسالت بزرگش – که وارث حسین است – آغاز می شود، آگاهی او از زینب پایان می یابد، مقصر کیست؟

شب میام با دقت میخونمش ...

ممنونم دکتر ... خیلی لطف کردی

نیما شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:45 ب.ظ

سلام ممد ! از این کلمه متنفرم ! یکی از معنی های نامردی یعنی ازدواج موقت !

سلام نیما ... ای بابا ، یعنی هیچ دلیلی نداری ؟!

سپیده شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:55 ب.ظ http://1394a.persianblog.ir

سلام
مخالفم چون :
اولا نگاه کاملا ابزاری به زنه....وفقط به جسم یک زن توجه میشه وبه روحش که مهمتره توجه نمیشه که این آزاردهنده است
دومابه قول بچه هاکلاه شرعیه...وهیچ فرقی باتن فروشی نداره...
سوما تومشکوک میزنی ها
چهارما هم نداریم ...چون مخالفم دیگه

سلام ، با اول و دومی موافقم ، با سومی هم ای !!

ای بابا ... باشه ...

مجتبی جوانی شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:01 ب.ظ http://www.mojtabajavani.blogfa.com

من کلن با افراط و تفریط مخالفم. با بی بندباری
وگرنه حالا اسمش رو هرچی میزارین چه صیغه چه هرچیزی چه دوست دختر بازی چه دوست پسربازی چه نامزدبازی چه هرچیزی از نظر من موردی نداره
خب اینم یه نیازه در وجود هرآدمی مثه هر نیاز دیگش.........

آره قبول دارم که نیازه و کنترل بشه اما به نظرم مجتبی این راهش نیست ...

تیراژه شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ب.ظ http://tirajehnote.blogfa.com

انجامش بستگی به شرایط فرد داره ولی اگر بچه ای به وجود بیاد افتضاحه....بچه ای با پدر موقتی...وای چه مسخره.....ازدواج موقت خوبه به شرط اینکه بچه ای در کار نباشه.تو کامنت قبلیم بهش فکر نکرده بودم.

آره ، اون دیگه اگر بشه زندگی اون بچه تباهه ...

بابا محمود شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ http://www.a-n-a-a-r-i-a.blogsky.com

ازدواج موقت تیشه به ریشه ی انسانیت زدن است و بس

به شدت مخالفم
دو طرف باید راضی باشن ولی آسیب های این کار برابر نیست. این حرکت شوم ارثیه ی عرب های زیر پرسته.
بحث جالبیه ولی فشار خون آدم رو بالا می بره.

سلاممممممم بابا محمود نازنین ...

موافقم ... ایشالله تو پست بعدی مفصلش ازش میگم ...

حالا شما غصه نخورین ، خدا رو شکر زیاد جا نیفتاده این رسم

رها بانو شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ

امروز نمیدونم چرا این همه غلط املایی و ویرایشی دارم !
حالا ویرایشی ها به کنار !
غریضه نه و غریزه بیسواد ! با خودمم !

ای بابا ... اشکال نداره بابا وکیل بانو ...

میس الف ! شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:23 ب.ظ http://inspiration90.blogfa.com

داشتم به این فکر می کردم که دیشب گفتی کسی واسه این پست کامنت نمیذاره ! هزار ماشاللللله کولاک کرده !

بچچه ها روشون وا شد خب !!

مجتبی جوانی شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ب.ظ http://www.mojtabajavani.blogfa.com

میگما محمد جان شوما مجردی؟
این پستی رو که الان گذاشتم خوندی؟

آره والا ... نه ، میام میخونم

سپیده شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:59 ب.ظ http://setaresepideashk.persianblog.ir

اول سلام
دوم مخالفم شدیدا چرا ... ؟ در حوصله ی کامنت نمی گنجه و تنها یکی از دلایل مخالفتم اینه که جز اون چیزی که به ما آموختن و تعلیم دادند ( در قالب دین و شریعت و...) دانش دیگه ایی هم دارم که منو به مخالفت وامیداره و ابدا هم شخصی نیست

سلام دخترخاله جان ...

چرا ؟! خب میگفتیش دخترخاله جان ...

آوا یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:09 ق.ظ

کامل کامنت جناب نبضگیر رو خوندم بسیار زیبا نوشته بودن.واقعادکتر شریعتی خوب توصیف کردن این قضیه رو
*اما این دو را نمی شناسد و یک جمله از سخنانش را نمی داند و یک شرح حالشان را نخوانده است و فاطمه را فقط کنار در خانه اش، در لحظه ای که در به پهلویش می خورد به یاد می آورد و زینب را در ساعتی که از خیمه به سراغ شهیدی بیرون می پرد و فقط از صبح عاشورا تا ظهر عاشورا از او خبر دارد و از عصر عاشورا دیگر برای همیشه گمش می کند و درست از روزی که کار زینب و رسالت بزرگش – که وارث حسین است – آغاز می شود، آگاهی او از زینب پایان می یابد، *
یه تشکر بلند از جناب نبضگیر
یاحق...

عالی بود ... من هم دیشب خوندمش ... خیلی قشنگ بود ...

ممنونم از دکتر

دختری از یک شهر دور یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 04:57 ق.ظ http://denizlove.blogsky.com/

بستگی به ادمش داره خوب!!
مثلا اگه قراره عقد دائم خونده بشه و برای اشنایی دو طرف البته به شرط بی جنبه نبودن اشکال نداره اما مردی که زن دوم رو صیغه کنه باید بره بمیره باید کلشو بزنن بالای دروازه شهر تا عبرت بشه برا همه!!!

اوه اوه اوه ، خب ازدواج موقت یعنی همون مورد دومی که گفتی ! البته با چاشنی کندن کله ی طرف !

گودول یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:09 ق.ظ http://khesht40.blogfa.com

با ازدواج موقت که ابزاری است برای سرپوش نهادن بر هوسرانی برخی مخالفم و معتقدم با خوندن چند جمله قبح این قضیه از بین نمیره، مخصوصا که حقی است که مرد زن دار دارد و زن شوهر دار ندارد.

ممنونم آقا سعید ... موافقم

بـانــــ وی اجــــــ اره ای یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:40 ق.ظ http://wf.blogfa.com

عجب بحث داغی ! کامنتارو خیلی پسندیدم !
حق مطلب ادا شده فک کنم !

بعله ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد